آشنایی با ماشین آلات کشاورزی و کشاورزی

تراکتور/کمباین/چاپر/تیلر/کشاورزی/چمن زن/لوازم آبیاری/روش های نوین کشت/

آشنایی با ماشین آلات کشاورزی و کشاورزی

تراکتور/کمباین/چاپر/تیلر/کشاورزی/چمن زن/لوازم آبیاری/روش های نوین کشت/

آشنایی با ماشین آلات کشاورزی و کشاورزی

سلام من سید رامتین غفاری راد هستم.
در این سایت انواع ماشین آلات جاندیر/کیس/مسی فرگوسن /نیوهلند/کلاس/دلتا و... مشاهده می شود .در صورت مایل بودن به دانلود عکس روی آن کلیک کنید و آن را دریافت کنید.

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندهای روزانه

کشاورزی چیست

Saturday, 20 February 2016، 09:03 PM

شاورزی به تولید مواد غذایی و کالا از راه زراعت و جنگل داری و دامداری است. کشاورزی همان چیزی است که به ظهور تمدن منجر شد. مطالعهٔ کشاورزی به نام علم کشاورزی شناخته می‌شود.


کشاورزی شامل طیف وسیعی از تخصص‌ها و فنون، از جمله راه‌هایی برای گسترش زمین‌های مناسب برای زراعت گیاه، حفر کانال‌ها و فرم‌های مختلف آبیاری می‌باشد.


در دنیای امروز با نگرانی‌های موجود و کمبود منابع نیاز است تا کشاورزی را به سوی کشاورزی پایدار مثلا کشاورزی زیستی یا کشاورزی فشرده مثلا صنعتی پیش ببریم تا بتوانیم نیازها را در آینده برطرف نماییم.


کشاورز به فردی گفته می‌شود که برای تولید غذا و بهره‌برداری اقتصادی به کشت و کار در زمین‌های کشاورزی و یا نگه‌داری دام‌های اهلی می‌پردازد. یک کشاورز ممکن است در زمین خود به عنوان مالک و یا در زمین‌های افراد دیگر به عنوان کارگر مشغول به کار باشد.


اصطلاح کشاورز به کسی که در تولید محصولات زراعی، باغی، دامی و طیور فعال است، صدق می‌کند. محصولات کشاورزی می‌تواند تنها برای مصرف خانواده کشاورز و یاجامعه تولید شود.


در بسیاری از جوامع اصطلاحات گوناگونی برای فعالین بخش‌های مختلف کشاورزی در نظر گرفته شده است؛ به عنوان مثال، به کسانی که برای بهره‌برداری اقتصادی از گاو،گوسفند و بز نگه‌داری می‌کنند، دام‌دار یا چوپان و به کسانی که در باغ‌ها فعال می‌باشند، باغ‌دار و به کسانی که در زمین‌های زراعی فعال می‌باشند، کشاورز گفته می‌شود.


محصول کشاورزی به گیاهی (هر گیاهی) خودرو یا کشت شده گفته می‌شود که محصول آن در مراحل خاصی از رشد گیاه توسط انسان برداشت می‌شود. گیاهانی که کشت نشده اما محصول آن‌ها برداشت می‌شود، به مانند گیاهانی که کشت می‌شوند اما محصول آن‌ها هرگز برداشت نمی‌شود، در واقع به عنوان محصولات کشاورزی طبقه‌بندی نمی‌شوند. گل‌ها در رده محصولات کشاورزی طبقه‌بندی می‌شوند زیرا زمانی که مورد کاشت قرار می‌گیرند، برداشت آن‌ها اهداف زیباشناختی را در بر می‌گیرد. محصولات کشاورزی به گیاهانی اشاره می‌کند که در مقیاس وسیع برای تامین غذا، پوشاک و سایر کاربردهای بشر کاشت می‌شوند. محصولات کشاورزی گونه‌های غیر جانوری یا واریته‌هایی کشت شده هستند که برای مصارفی به مانند غذا، علوفه دام، سوخت و یا برای هر هدف اقتصادی دیگر (به عنوان مثال برای استفاده در ساخت رنگ‌ها، داروها، و لوازم آرایشی و بهداشتی) برداشت می‌شوند.


عمده‌ترین محصولات کشاورزی عبارتند از: گندم، ذرت، نیشکر، برنج، سیب زمینی، سویا، پنبه، یونجه و کدو تنبل در حالی که اصطلاح محصول کشاورزی اغلب به گیاهان اشاره دارد اما می‌تواند دیگر گونه‌های زیست‌شناختی را نیز در بر بگیرد. برای مثال، قارچ شیتاکه که در رده قارچ‌ها قرار دارد، یک محصول کشاورزی نامیده می‌شود. علاوه بر این، گونه‌های خاصی از جلبک‌ها نیز کاشت می‌شوند، هرچند، گاهاً برداشت محصول از موارد وحشی و خودرو هم صورت می‌گیرد. در مقابل، گونه‌های جانوری که توسط انسان پرورش داده می‌شوند به جز مواردی که به عنوان حیوانات خانگی نگهداری می‌کردند، دام نامیده می‌شوند. گونه‌های میکروبی مانند باکتری‌ها و ویروس‌ها به کشت‌های (آزمایشگاهی) اشاره می‌کنند. به طور معمول میکروب‌ها برای مصارف غذایی کشت نمی‌شوند، اما در عوض برای تغییر مواد غذایی مصرف می‌گردند. به عنوان مثال، باکتری‌ها برای تخمیر شیر به ماست مورد استفاده قرار می‌گیرند.


ز آنجا که قدمت کشاورزی به ۱۰،۰۰۰سال پیش باز می‌گردد دارای گستره وسیعی در سراسر جهان می‌باشد.


روشهای مختلف در کشاورزی از قبیل آبیاری، تناوب زراعی، کودها و سموم دفع آفات مدتها پیش توسعه داده شده بود، اما گام‌های بزرگ در قرن گذشته برداشته شد.


در جوامع اولیه افرادی که تولید کشاورزی آنهابیش از نیاز خانواده شان بود قادر بودند تا افراد دیگر را به طرف خود جذب نمایند. برخی از تاریخ دانان بر این عقیده‌اند که توسعه کشاورزی باعث به وجود آمدن تمدنها گردید.


در بعضی از مناطق کره زمین، بعضی از قبایل درختان جنگل‌ها را می‌سوزانند و یا قطع می‌کنند و فضایی را که قبلا جنگل بوده‌است، به زمین‌های کشاورزی تبدیل کرده و در آن کشاورزی می‌کنند. البته این نوع کشاورزی چندان دوام نداشته و خیلی زود به دلیل رویش سریع درختان و گیاهان هرز دیگر و کم قوت بودن زمین، دست از کشاورزی می‌کشند و آن مکان را ترک می‌کنند و به محل دیگری می‌روند و در آن مکان هم همین کار را تکرار می‌کنند و این نوع کشاورزی کم کم باعث تخریب زیست بومهای جنگلی می‌شود. به این نوع کشاورزی در اصطلاح کشاورزی گذرا یا نوبتی گویند.


کشاورزی زیستی )کشاورزی ارگانیک، طبیعی یا آلی)، نوعی کشاورزی است که در تولید و فرآوری محصولات آن از کودهای شیمیایی، سموم، هورمون‌ها و دگرگونیها و دستکاری‌های ژنتیکی استفاده نشود و همه مراحل تقویت زمین، کاشت و برداشت با استفاده از نهاده‌های طبیعی (همچون کود زیستی، کمپوستها، حشرات سودمند، ریزاندامگان کارآ یا EM  باشد.کشاورزی ارگانیک سیستمی تولیدی است که سلامت خاک، اکوسیستم ها و انسان را پایدار می سازد و بر فرایند بوم شناسانه، تنوع زیستی و چرخه های سازگار با شرایط محلی تکیه دارد[۱]. فراورده‌های کشاورزی زیستی در کشور ما با نام محصولات سالم و در کشورهای اروپایی وامریکایی با نام کشاورزی زیستی (به انگلیسی: Organic farming)‏ و یا کشاورزی بیولوژیک (Bio)شناخته می‌شود. کشاورزی زیستی، یک سیستم مدیریتی جامعی است که کمیت و کیفیت محصولات از تولید تا فرآوری و انتقال به مصرف کننده، سلامت خاک، گیاه، حیوان، انسان، میکروارگانیسم‌ها، محیط سیاره زمین بعنوان یک موجود زندة واحد، اصول اکولوژوکی، محیط زیست، اصول عدالت و روابط اجتماعی، احترام به مخلوقات و اصول پایداری زیستی در آن مد نظر است.


کشاورزی سنتی (معیشتی   (


در کشاورزی سنتی، فعالیت کشاورزی از قبیل زراعت، باغداری و دام پروی و یا پروش ماهی و ... برای دهقان کار او و نوع زندگی او محسوب می شود و این مهمترین ویژگی این گروه و متامیز کننده از سایر افرادی که کشاورزی فقط شغل آنها و محل کسب در آمد آنها می باشد در صورتی که زندگی آنها می تواند در شهر یا در روستا باشد . در کشاورزی سنتی نیروی کار مهمترین عامل در افزایش تولید می باشد و این یکی از دلایل وجود خانوار های پر جمعیت در مناطق کشاورزی بوده است..


الف) طبقه بندی بر اساس هدف تولید :


۱- غلات CEREALS


شامل گندم (WHEAT ) – جو ( BARLEY ) – برنج ( RICE ) – ذرت ( CORN ) – چاودار *گندم ( TRITICALE ) – چاودار ( WHEAT *RYE )


هدف نشاسته


۲-حبوبات LEGUMES


شامل نخود (PEA ) – عدس ( LENTILE ) –لوبیا ( BEAN( – S,DH ) ) –بادام زمینی ( PEAHUT )


هدف تامین پروتئن گیاهی است .


۳-گیاهان علوفه أی FODELER CROPS


این گیاهان به صورت تازه خشک یا سیلو شده به مصرف دام می رسد .


ذرت علوفه أی FOLEDER CRON :


مشخصات : تراکم بالا دارد .زمان برداشت آن وقتی است که رطوبت دانه ۶۰٪است


ALFALFA یونجه

CLOVER شبدر


۴-گیا هان ریشه أی ROOTY OR RADICAL CROPS


این گیا هان دارای ریشه غده أی شکل هستند .شاخص تر ین آن گیاه چغندرsuger beer است .


۵-گیا هان فیبری یا لیفی FIBEROUS CROPS


COTTENکتان

KENAF کنف


FLAX پنبه الیاف در دانه یا کپسول JOKE = شبیه کنف الیاف آن در ساقه است SISAL(AGAVE ) خنجری : الیاف آن در برک است


۶-گیاهان غده أی GLANDIFORM /CROPS


POTATO /POMATO : زیر زمین سیب زمینی و روی زمین گو جه


۷-گیاهان دارویی: MEDICINAL /


MATRICARIA  بابونه


MILFOILEگیاها ن بومادران


WHITE POPPY  خشخاش سفید


۸-گیاهان قندی SUGAR/C


SUGAR CANE نیشکر

SUGAR BEET چقندر – هدف =تولید قند


۹- گیاهان تدخینی SMOKING


SMOKING =/ TANBACCOتنباکو

HEMPشاهدانه. گراس


NOROOTIC =/ TEAچای

COFFEE  کافینئن . قهوه


۱۰- گیاهان روغنی OIL CROPS


SUN FLOWER آفتا بگردان

SOFFLOWER  گلرنگ

OLIVE  زیتون

SESAME  کنجد

PEAHUT  با دام زمینی


ب-طبقه بندی بر اساس هدف خاص :


۱-گیاهان پوششی COVER CROPS


این گیاهان برای پوشش و حفاظت خاک در برابر ( EROSION) فر سایش کشت می شودو درهمان زمانی که سبز هستند (گلدهی) به خاک برگردانده می شود.مثل شبدرو یونجه


۲-گیاهان مکمل COMPLEMENTALY/C


این گیاهان جهت حاصلخیزی خاک همراه با محصول درجه یک کاشته می شود ودر درجه دوم اهمیت قرار دارد .مانند کاشت لوبیای روغنی همراه با ذرت


۳-گیاهان سیلویی SILAGE /C


این گیاهان به صورت سبز برداشت می شود و پس از سیلو شدن وگذراندن مرحله تخمیر به مصرف دام می رسد مثل گیاه ذرت علوفه أی و ذرت خوشه أی sorghom


4- گیاهان تقویت کننده یا اصلاح کننده : SOIL CODITIONER /C


این گیاهان جهت اصلاح یا تقویت خاک کاشته می شوند مانند چغندر علوفه أی (خاک را نرم می کند ) و شبدر علوفه أی ( نمک و شوری خاک را می گیرند(


۵- گیاهان همراه CYNERGIC /C


این گیاهان گیاهان یک ساله (ANNUL ) هستند که همراه گیاهان چند سالهPERENNIAL) )کاشته می شوند مثل : جو (یکساله ) همراه با یونجه (چند ساله (


۶- نباتات غله ای TRAPPING /C


برخی گیاهان تیره حبوبات LEGOMINO SE /C مانند باقلا چنانچه در زمینی کاشته شوند به علت ترشح یک سری مواد از ریشه قادر به کنترل یک نوع آفت که به سیستم ریشه أی گیاهان خسارت می زند به نام(nematode ) است .


در کاشت چغندر قند اگر تناوب را رعایت نکنیم آفت nematod افزایش می یابد .



برچسب‌ها: کشاورزی چیست, کشاورز, انواع محصولات کشاورزی


آخرین مطالب


کاشت بذر کاکتوسنکاتی در مورد پیوند در کاکتوسروش تهیه کمپوست قارچ دکمه ایشرایط و نگهداری کاکتوس و گیاهان گوشتیبامبو و شرایط رشد و نگهداری آنخواص قارچAquaponics آکواپونیک ( علم تلفیق تولید ماهی و گیاه)درخت مینیاتوری (بنسای)پرورش کاکتوس ها" خاک و کود مناسب"سیکل زندگی قارچ .




 





موافقین ۲ مخالفین ۰ 16/02/20
سید رامتین غفاری راد

نظرات  (۱)

Karate has been proven to be less effective than a comination of other fighting dipnlsiices. Take a look at Lyoto Machida … He’s an awesoe fighter but had to adapt his karate to fight in the UFC.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی